[NUUG kart] Vedlikeholdsvei i park

Wiklund Johan johan.wiklund at entur.org
Tue Nov 19 13:26:53 CET 2019

Jeg ville nok ikke tatt så alvorlig på å tagge for slike kjøretøy. Jeg ville med det første tagget gangveiene du beskriver som footway med surface=asphalt, og evt. brukt en access-tag (der jeg ikke finner noe direkte hensiktsmessig, men burde vært typ access=vaktmester ☺. Vet ikke hva som egentlig kunne brukes her men det blir jo på samme måte som å bruke access=forestry eller access=delivery, eller «vehicle=employees» som jeg ser finnes her https://taginfo.openstreetmap.org/keys/access#values). Uansett ville det for meg koste mer i hodebry enn det gir verdi for noen å ha i kartet ☺

highway=pedestrian bør være forbeholdt veier av typen Karl Johan etc.