[NUUG kart] Friluftsområder

Arne Johannessen arne-list at thaw.de
Thu Oct 8 17:00:41 CEST 2020

Bjørn Blixhavn <bjorn at blixhavn.no> wrote:

> Jeg ønsker å tegne inn offentlige friområder langs kysten på Nøtterøy. De er ofte merket med skilt “Oslofjordens friluftsråd”, men det er kommunen som er grunneier. Er det ok å tegne av området på frihånd fra kartet i Grunnboken?

Jeg antar at du tenker på Kartverkets nettsted Se eiendom? Så vidt jeg kan se, er dette riktignok et av Kartverkets gratisprodukter. Kartverket har uttrykt at disse kan brukes i OSM. Da er det ok.

https://kartverket.no/eiendom/eiendomsinformasjon/tilgang-til-eiendomsdata/
https://kartverket.no/data/Lisens/
https://lists.nuug.no/pipermail/kart/2014-August/004831.html
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/No:Permissions

> Jeg tagger med boundary=protected_area, protect_class=27 og source=Grunnboken. Er det ok?

Jeg ville foreslått:  source=Kartverket

Hilsen
Arne

--