[NUUG kart] Konvertering fra Kartverkets EUREF89, NN2000 til WGS84 med Qgis.

Håken Hveem krbjhvee at online.no
Mon Mar 8 12:16:35 CET 2021

Jeg tror jeg har fått det til.

Det ser ut som om det i følge den filen somjeg nevnte, som er på 700 MB
skal være:

KRS    EPSG:4326 - WGS 84 - Geografisk
Datatype    Float32 - 32-bit flytende kommatall

Det er det jeg kan se etter å ha åpnet den fila i Qgis.

En får håpe at de får laget til støtte for kartverkets formater, samt
det Finske kartverket sitt.

Det ligger nemlig somførn nevnt ønske om dette ute på Github:

https://github.com/ArduPilot/MissionPlanner/issues/2527
<https://github.com/ArduPilot/MissionPlanner/issues/2527>
https://github.com/ArduPilot/apm_planner/issues/1223
<https://github.com/ArduPilot/apm_planner/issues/1223>

Det spørs bare hvor lang tid det tar de å få på plass dette.