Mangler forespørsel om utvidet begrunnelese?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Jul 23 17:40:01 CEST 2015

Jeg har fått mitt første avslag på innsyn, og ble sendt til
Men der står det mest om klagerett, og lite om muligheten for å be om
utvidet begrunnelse.

Burde vi utvide hjelpeteksten til å foreslå å be om utvidet begrunnelse
først, og så foreslå klaging?  Eller bør vi endre henvendelsestekstene
vi sender inn i første omgang til å be om utvidet begrunnelse med en
gang?  Det virker for meg mest fornuftig å starte med utvidet
begrunnelse og så gå videre til å klage på manglende innsyn, for å ha
noe mer konkret å klage på.

Hva synes dere?

Selve teksten finnes i git at github.com:mimesbronn/alavetelitheme.git,
filen lib/views/help/unhappy.nb.html.erb.  Jeg sjekket nett opp inn
oversettelse av et manglende avsnitt.