Mangler forespørsel om utvidet begrunnelese?

oeyrvin at hagan.no oeyrvin at hagan.no
Sat Jul 25 18:06:26 CEST 2015

Gorm

Fant Nils E. Øys epost, nilsoy at online.no her:_
http://www.pressehistorisk.no/index.asp?id=99097

Og bakgrunnstoff her:
http://www.medier24.com/nyheter/slik-bruker-du-offentlighetsloven-ny-bok-fra-nils-oy/

Jeg tror at det kan være en felles interesse journalistene, særlig når
en tenker på den forenklingen Mimes brønn betyr til og med mer for dem
som trenger den yrkesmessig enn oss andre som kanskje bare trenger den
av og til!

Kanskje de/hab har en konkret brukerspesifikasjon som viser en
"fremgangstrapp". Kanskje den til og med fremgår av innholdsfortegnelsen
av boka hans ovenfor. Eller som en illustrasjon(!) eller en verbal
omtale i et innledningskapittel/avsnitt om "how to use this book". Eller
til i lysark han bruker i forelesningene sine rundt om.

Dybdekompetanse kan det jo vises til fra Mimes Brønn
sidene/tilbakemeldinger f.eks. henvisninger til paragrafer i relevante
regelverk/kapittel-/avsnitts-omtale i en eller flere av bøkene hans.

For klippe og line og linker er jo mye enklere, i allfall mindre
tidkrevende å lage enn å forfatte tekst fra bunnen av

Ole-Erik

Links:
------
[1] http://www.uio.no/studier/emner/jus/jus/JUROFF1201/