Instanser som mangler på Mimes brønn

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Oct 22 10:05:19 CEST 2015

Det er endel instanser som mangler på Mimes brønn, og vi har endel
RT-saker om dette.  Dette er de jeg vet om, i tillegg kommer
forespørsler om endringer og kommende etater.

  Manglende virksomheter per oep.no

  Mangler skatteetaten?

  Savner Studentsamskipnaden i Oslo og Akershus i Mimes brønn

Hvordan bør vi håndtere slike som mangler?

Hva bør være kriteriet for når vi legger dem til?  Må de være omfattet
av offentlighetsloven?  SiOA sier de tar i mot innsynsforespørsler men
nekter for å være omfattet av offentlighetsloven.  I tillegg er vel alle
omfattet av miljøvernloven, som også gir rett til innsyn i enkelte
spørsmål.  Det er vel et argument for å ta inn alle organisasjoner og
selskap?

Den instansen jeg savner mest er Skatteetaten.  Men hva heter de
egentlig?  Skattedirektoratet eller skattetaten?  Vi har noen
skattekontorer, men ikke alle.  Hvorfor det?