Er RiksTV underlagt offentlegloven?

Ben Waldron bwng at openmailbox.org
Fri Sep 2 16:00:01 CEST 2016

On 09/02/2016 02:45 PM, Petter Reinholdtsen wrote:
> Ved et tilfelle tok jeg en titt på eierforholdene til RiksTV, og det
> slår meg at de vel strengt tatt gjør at RiksTV AS er underlagt
> offentlegloven?
>
> RiksTV AS (889099682) er eid 1/3 av TV 2 Gruppen, 1/3 av NRK Aktivum AS
> og 1/3 av Telenor Media Invest AS.  NRK Aktivum er 100% eid av NRK som
> eies 100% av Kulturdepartementet.  Telenor Media Invest AS er eid 100%
> av Telenor ASA via Telenor Communication II AS.  Telenor ASA eies 53.97%
> av Nærings- og Fiskeridepartementet og 4.72% av Folketrygdfodet.  Begge
> er så vidt jeg vet del av staten.

> [...]
Det faller inn under offentleglovas § 2 første ledd c: «Lova gjeld for
c) sjølvstendige rettssubjekt der stat, fylkeskommune eller kommune
direkte eller indirekte har ein eigardel som gir meir enn halvparten av
røystene i det øvste organet i rettssubjektet».

Da må offentleglovas §2 andre ledd første punktum sjekkes: «Bokstavane c
og d gjeld ikkje rettssubjekt som hovudsakleg driv næring i direkte
konkurranse med og påsame vilkår som private». Gjelder unntaket? Neppe,
siden RiksTV har monopol.

Ben