Noark 5 API-et og geosøk med OData

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Fri Dec 6 07:34:21 CET 2019

Jeg kom over et par artikler om odata-søk på geoposisjon, som fikk meg
til å lure på om definisjonen av Posisjon i spesifikasjonsteksten (arver
Nasjonalidentifikator, tilsvarer GeoIntegrasjon.Geometri.Punkt), vil
være brukbar i søk med geo.distance() og geo.intersect().  Ta en titt på
som beskriver bruk av OData for geosøk.

Oppfyller API-typen Posisjon kravene til Edm.GeographyPoint, som
gjengitt i siste referanse?  Jeg mistenker det, men tenkte det var greit
å lufte spørsmålet her.

Jeg mistenker videre at
er en beskrivelse av typen som MS SQL bruker i bakgrunnen.  Her ser jeg
et lite avvik fra Posisjon, i et feltnavnene er stx og sty, ikke x og y.
Den har også en m-verdi (measure), som jeg er usikker på hva er.  Er det
målenøyaktighet/feilmargin, eller noe annet?