Felt som savnes i Noark 5

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon May 13 14:36:26 CEST 2019

Jeg tar opp denne tråden igjen.

[Martin Bould]
> Går det å si at man mangler felt i Noark 5. Det er vel bare å utvide
> basismappe eller basisregistrering med de feltene man trenger. Eller
> ta utgangspunkt i journalposten og utvide den. Det som bør komme er at
> korrespondansepart objektet må kunne knyttes direkte til
> basisregistreringen i stedet for å være knyttet til journalposten slik
> den er i dag. Så kan man drøfte behovet for å eventuelt diskutere
> hvilke felt korrespondansepart skal ha

Siden du skrev ditt innspill har jeg lært litt mer om hvor fleksibel
Noark 5 er, og det jeg ser er at både Mappe (og dermed Saksmappe),
Basisregistrering (og dermed Journalpost), Sakspart og
Korrespondansepart har plass for virksomhetsspesifikkeMetadata, hvilket
dermed gjør det mulig å lagre og deponere et slikt felt.

Forslag til hvordan virksomhetsspesifikkeMetadata skal fungere i API-et
ligger nå på

Vi sender inn mangelmeldinger så raskt vi klarer å skrive dem ferdig, og
koordinerer på IRC.  Så langt har vi sendt inn 79 mangelmeldinger.  I
dag har jeg pusset på
som er meldingen vi diskuterte her.  Mona, ser den grei ut for å fylle
ditt behov?  Jeg tenkte sende den inn i dag eller i morgen.