Bruke arkivet til å sjekke om målloven blir fulgt?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Nov 11 16:13:06 CET 2019

[Petter Reinholdtsen 2019-05-02]
> Noen som vet om antall sider har betydning i rapporteringen?  Teller
> ensiders brev like mye som en 200-siders rapport?

Jeg spurte språkrådet, og fikk endelig i dag tilbakemelding med lenke
til
som inneholder en lenke til et regneark/skjema i et av formatene til
Microsoft Excel, der det står litt mer om hvordan det skal rapporteres.
Er usikker på om arkivene typisk kategoriserer dokumenter slik
språkrådet ønsker det rapportert, slik at telling blir vanskelig, men
det rapporteres så vidt jeg forstår antall dokumenter, ikke antall
PDF-sider.  Aner ikke hvordan dokumenter med flere språk håndteres.

Spesielt overraskende for meg er at Språkrådet ber etatene bruke
Google-søk for å måle målform på websider, da Google-søk jo returnerer
personspesifikke resultater og dermed ikke nødvendig er
reproduserbare...