nikita ser på støtte for GeoIntegrasjon 2012

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sat Apr 25 22:52:55 CEST 2020

[Thomas Sødring]
> Hvis du har lyst til å prøve dette selv kan du laste wsdl / xsd filene:
>
> https://nikita.oslomet.no/wsdl/

Jeg fikk det til å fungere med python-biblioteket zeep.  Brukte følgende
kode til å opprette en saksmappe:

#!/usr/bin/python3

url = 'https://nikita.oslomet.no/wsdl/giArkivOppdatering20120131.wsdl'

import logging
from zeep import Client
from zeep.transports import Transport
from oauthlib.oauth2 import LegacyApplicationClient
from requests.auth import HTTPBasicAuth
from requests_oauthlib import OAuth2Session

# Print debug lots to let me know what is going on
logging.basicConfig(format='%(asctime)s %(message)s',
                    level=logging.DEBUG)

# Basic auth credentials to get access to the token URL
client_id = 'nikita-client'
client_secret = 'secret'

# Login credentials
user = 'admin at example.com'
password = 'password'

# Oauth authentication URL, should probably be fetched dynamically
# using .well-known/openid-configuration.
auth_endpoint_url = 'https://nikita.oslomet.no/noark5v5/oauth/token'

# Initialize oauth2 setup.
oauth2 = OAuth2Session(client = LegacyApplicationClient(client_id=client_id))
token = oauth2.fetch_token(token_url = auth_endpoint_url,
                          username = user,
                          password = password,
                          auth = HTTPBasicAuth(client_id, client_secret))
client = Client(url, transport = Transport(session=oauth2))
jp = client.service.NySaksmappe(
    mappe = {
        'tittel': 'en tittel',
        'saksstatus': 'B',
        'dokumentmedium': 'E',
        'referanseArkivdel': '9e249205-71ac-1c69-8171-ac7c7c730002'
    }
)
print(jp)

Deretter kunne jeg lage XML-uttrekk ved hjelp av REST-grensesnittet og
hente ut saksmappen igjen. :)

Finnes det et testprogram for å sjekke om en Geointegrasjons-
implementasjon er korrekt og komplett?  Hvordan ved en klient- eller
tjener-implementasjon at de har gjort det riktig?