nikita ser på støtte for GeoIntegrasjon 2012

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sun Apr 26 09:43:16 CEST 2020

[Petter Reinholdtsen]
> Finnes det et testprogram for å sjekke om en Geointegrasjons-
> implementasjon er korrekt og komplett?  Hvordan vet en klient- eller
> tjener-implementasjon at de har gjort det riktig?

Veldig interessert i å vite hva som finnes av testverktøy her.

For å kunne laste opp en fil til arkivet ved hjelp av
GeoIntegrasjons-API-et, så ser det ut til at metoder HentKodeliste(),
NySaksmappe(), NyJournalpost() og NyDokument() må implementeres.  Det er
uklart for meg hvordan en finner aktuelle arkivdeler.  er Det mulig at
HentKodeListe() skal brukes til dette?

La forresten merke til et problematisk punkt rundt filopplasting.  Det
gjøres på en av to måter.  Et alternativ er å legge ved base64-utgaven
av innholdet i kallet til NyDokument().  Det skal bare brukes til små
filer for å unngå utløp på tid, sier spesifikasjonen.  Det andre
alternativet er å legge med URL til hvor filen kan lastes ned.  For
sistnevnte kan en også legge ved URL som skal kalles når nedlastingen er
ferdig, slik at filen kan slettes fra opplastingsstedet.  Problemet er
at nedlasting med URL kun fungerer hvis API-tjenesten kan nå opplasters
maskin, hvilket kun fungerer hvis de er på samme nett eller er gjensidig
synlig for hverandre på nettet.  Det er ikke tilfelle ved bruk av NAT,
brannmurer etc, og vil begrense bruksområdet for GeoIntegrasjon.  Noen
som vet hva som anses som for store filer for base64?

--
Vennlig hilsen