OData

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed Apr 29 12:58:38 CEST 2020

[Thomas Sødring]
> Da er vi i gang med en ny OData gren der vi forsøker oss på en ny
> implementasjon av OData standarden for spørringer. Det eksisterende har
> hatt noe problemer og vært litt buggy og heller ikke kunne håndtert
> boolske søk med feks AND og OR.

Veldig bra å få på plass automatiserte tester av odata-notasjonen.
Spent på hva du finner ut når mer kommer på plass.

Jeg er spesielt spent på om OData-søkeeksemplene i kapittel 6 i
spesifikasjonen er korrekte, og hvordan en kan bruke odata til å søke på
kodeverdier.

Ellers kan jeg ikke fri meg fra mistanken om at OData ikke har støtte
for rekursive søk.  Jeg ønsker for eksempel å kunne finne alle mapper
med dokumenter som inneholder ordene 'oslo rådhus', og aner ikke hvordan
et slikt søk skulle struktureres med OData.  Kan en i det hele tatt søke
i dokumentinnhold med OData-notasjon?  Og hva med å finne alle mapper
med journalposter knyttet til et bestemt enhetsnummer, eller alle mapper
med journalposter med posisjon innenfor en gitt radius fra et geografisk
punkt?  Her er det uklart for meg hvordan det skal gjøres med OData.