MMET: A Migration Metadata Extraction Tool for Long-term Preservation Systems

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Jan 27 06:03:43 CET 2020

Mens jeg søkte etter mer informasjon om JHOVE og DROID for automatisk
uttrekk av PRONOM-koder fra filer som arkiveres, så kom jeg over en
2011-artikkel fra NTNU som diskuterer bevaring og datamigrering og jeg
mistenker flere her på listen vil finne den interessant.

Teksten er tilgjengelig fra
tittel er "MMET: A Migration Metadata Extraction Tool for Long-term
Preservation Systems" og forfatterne er Feng Luan og Mads Nygård ved
Department of Computer and Information Science, Norwegian University of
Science and Technology. (<URL:https://doi.org/10.1007/978-3-642-22027-2_48 >)

Håper vi ses på seminaret i dag. :)

--
Vennlig hilsen