Seminar Noark 5 tjenestegrensesnitt

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tue Jan 28 14:06:36 CET 2020

Takk for oppsummering.  Enig i at seminaret virket å fungere etter
hensikten, og fikk endel interessante innspill.  Dette bør vi gjøre
oftere. :)

Ble litt overrasket da Ragnar i Sikri fortalte at han hadde funnet to
pronom-felt i XSD-ene for Noark 5.5, men det viste seg at han ikke hadde
fått med seg at pronomPUID (M703) og pronomMIME (M704) ble med i XSD-en
ved en feiltagelse og fjernet like etter, som dokumentert i
å innse at Arkivverket ikke har en god rutine for å varsle interesserte
om endringer i Noark-materialet...  Vi var uansett skjønt enige om at
XSD må få støtte for mimetype knyttet til dokumentobjekt.

Ellers irriterer det meg litt at jeg glemte å nevne automatisk uthenting
av nasjonale identifikatorer fra epost.  Jeg søker etter noe som ligner
fødselsnummer og organisasjonsnummer i epostinnholdet ved import, og
registrerer disse som nasjonale identifikatorer.  Synes det er en morsom
anvendelse av mulighetene som API-et gir. :)