Re: Fra Digitaliseringsdirektoratet: Kan vi løse arkivering i en sandkasse? (fwd)

Thomas Sødring tsodring at oslomet.no
Sat Mar 13 20:28:09 CET 2021

Hei,

Veldig interessant - takk for tipset Thomas!

Jeg tenker at interessen for nikita her kan være at dataeier kunne prøve
å bruke nikita for standardisert arkivering. Jeg har tidligere snakket
med en utvikleravdeling i en forvaltningsorgan som savnet muligheten for
å leke med arkivprogramvare uten å måtte betale lisenser til en
leverandør. Penger for midlertiding lisens til å utforske arkivering var
ikke noe de hadde lett tilgjenglig. Der synes nikita spiller en unik
rolle og jo mer moden nikita blir, jo mer relevant hun blir!

  - Thomas