Oversettelse Noark 5

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed Mar 24 16:04:07 CET 2021

[Petter Reinholdtsen]
> Så langt er 3000 ord oversatt, og det gjenstår ca. 38000 ord før hele
> spesifikasjonen er tilgjengelig på engelsk. :)

Nå er ca. 4500 ord oversatt, noe som utgjør ca. 10% av totalen.  Thomas
har gjort mesteparten.  Veldig bra, Thomas!

> Blir spennende å se hvem som er nok interessert i en engelsk utgave av
> Noark 5-spesifikasjonen til å bidra med å oversettelsen. :)

Virker som om ingen av arkivleverandørene i Norge har sett verdien av en
engelsk oversettelse, for ingen derfra har så langt bidratt.  Kanskje
ingen av dem har satt bort utviklingen til folk som ikke forstår norsk,
slik at det ikke gir verdi for dem å ha en engelsk utgave?

Det betyr uansett ikke så mye fra eller til for min del.  Rammeverket
for å holde oversettelsen oppdatert er på plass, så blir det opp til
andre om det blir brukt eller ikke, og om det blir en engelsk utgave
eller ikke. :)