Bruk av Nikita for å tilgjengligjør archive data

Gareth Western garwes at arkivverket.no
Mon May 24 19:31:13 CEST 2021

Hei,

Jeg jobber med DigitalArkivet på et prosjekt for å publisere NOARK5-arkiver vi har mottatt. Jeg har begynt å se på Nikita implementasjonen, men for å være ærlig forstår jeg ennå ikke hvordan det fungerer. Jeg tror det jeg ønske er for å importere arkivet til Nikita, og så kan jeg bruke API-en til å spørre om dataene, stemme det?

Kan vi bruke samme nikita instans med flere forskjellig arkiver eller er det mening å ha en nikita instans per arkiv?

Er det noen dokumentasjon som beskriver importprosessen? testskriptene (under "scripts") så ikke ut til å fungere.

Også, mange av prosjektavhengighetene er utdaterte. Jeg opprettet et sak i Gitlab med flere detaljer [1].

Takk for hjelpen!

Mvh,
Gareth

  1.  https://gitlab.com/OsloMet-ABI/nikita-noark5-core/-/issues/199