Re: Bruk av Nikita for å tilgjengligjør archive data

Gareth Western garwes at arkivverket.no
Tue May 25 08:36:14 CEST 2021

Takk for svaret! Jeg har et par responser her og skal ta resten i tråden med Thomas.

On 25/05/2021, 07:25, "nikita-noark-bounces at nuug.no on behalf of Petter Reinholdtsen" <nikita-noark-bounces at nuug.no on behalf of pere at hungry.com> wrote:

    Hei.  Veldig hyggelig å se deg på IRC her om dagen, rakk desverre ikke
    svare deg på alt du spurte om der før du forsvant.  Kanskje du kommer
    tilbake?

Jeg kommer tilbake innimellom, men jeg har ingen annen grunn til å bruke IRC for øyeblikket, så det er ikke en del av det "daglige verktøysettet" igjen enda. Komme dere til å fortsette med Freenode etter "drama" forrige uke [1][2] ?

    [Gareth Western]

    > Er det noen dokumentasjon som beskriver importprosessen? testskriptene
    > (under "scripts") så ikke ut til å fungere.

    Jeg har laget importskriptet, som del av et testsystem som eksporterer
    arkivet i XML-format og så importerer det igjen.  Langtidsplanen er
    eksportere, importere og så eksportere igjen, og sammenligne eksport 1
    og 2 og sjekke at de er like, for å kontrollere at informasjon lagret i
    Nikita kan hentes og ut sendes videre uten datatap.  Desverre ikke helt
    i mål der, men kan importere det som eksporteres.

    Importskriptet heter import-uttrekk og ligger i <URL:
    https://github.com/petterreinholdtsen/noark5-tester > (skulle flyttet
    over til github, men ikke rukket det).  Det trenger URL til API-et og
    katalog med arkivstruktur.xml.

Takk! Jeg kom litt videre i går kveld, så jeg kan fortsetter å teste API.

1. https://arstechnica.com/gadgets/2021/05/freenode-irc-has-been-taken-over-by-the-crown-prince-of-korea/
2. https://fuchsnet.ch/freenode-resign-letter.txt