AP: Frp: Sv: Krf: Sv: digi.no: - IT-løsninger finansiert av offentlig sektor må deles med fri lisens

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sun Oct 30 18:56:06 CET 2022

[Thomas Sødring]
> Det er her jeg støttet på problemet da jeg ønsket å bruke
> arkivstruktur.xml til import.

Da har jeg foreslått å endre dette i
vi se hva som skjer.  Er dette hele endringen, eller har jeg gått glipp
av noe som må endres i spesifikasjonsteksten.  XSD-endringen tenker jeg
vi fikser etter at endringen er kommet inn i Noark 5. :)

Fyll gjerne på med mer forklaring og argumenter om at dette er en fin
endring.

> Jeg er enig at nikita bør være mer offensiv md tanke på de områdene
> den kan brukes til. Så lenge vi forholder oss til Noark standarden
> forholder vi oss til en Norsk domenebeskrivelse. For å virkelig øke
> muligheten til å få andre interessert i prosjektet burde vi få alt det
> tekniske over til engelsk. Hele metadatamodellen.  Det er kanskje på
> tide at nikita vurderer å droppe Noark, men det er en mye større
> diskusjon.

Jeg tenker det er en fordel å følge åpne standarder, så hvis den ikke
skal følge Noark 5, så bør det kanskje identifiseres en annen standard å
følge i stedet.  Enig i at det er en mye større diskuskusjon.