How to not design REST APIs

Thomas Sødring tsodring at oslomet.no
Thu Nov 2 16:39:00 CET 2023

Hei,

Jeg kom over denne og synes det er litt interessant:

https://github.com/stickfigure/blog/wiki/How-to-%28and-how-not-to%29-design-REST-APIs

Det er et blogginnlegg der forfatteren deler sine meninger om REST API. Jeg synes det er interessant da vi jobber med Noark 5 API innimellom.

Det som er verdt å merke seg er at noen av disse poengene gjelder ikke for et Hateoas nivå 3 API slik TG fordi URLer er skjult bak en REL og, på en måte, er det er irrelevant hva URL'n heter.

Forfatteren peker til en bakoverkompatibilitetsproblematikk uten å nevne det.

Ja, nok en artikkel med meninger om REST API utvikling. En dråpe i havet.

Thomas