Re: [Arkivverket] Nå åpner vi for søknader om arkivutviklingsmidler 💰

Aamot Software ole at aamot.software
Sun Sep 3 00:40:03 CEST 2023

Søker vi om midler?

https://www.arkivverket.no/arkivutvikling/utviklingsmidler-for-arkivsektoren/arkivutviklingsmidler-2023

"I år er det avsatt 12,3 millioner kroner av Norsk Tippings
spilleoverskudd til prosjekt- og utviklingstiltak på arkivfeltet. Deler
av tilskuddsrammen vil bli disponert til planmessig arbeid med å sikre
at privatarkiv fra viktige samfunnssektorer og alle landets regioner
blir bevart og tilgjengeliggjort. Vi har nå åpnet for søknader - og
søknadsfristen er 1. oktober."

Søknadsfristen er 1. oktober 2023.

Hvem skriver søknad?

Mvh,
Ole

Den 2023-06-20 10:36, skrev Petter Reinholdtsen:
> Fikk denne i dag.  Kanskje noe for oss i Nikitaprosjektet?  Vi kan se
> nyskapning i arkiv, og bedre håndtering av bildearkivet for
> tilgjengeliggjøring av kulturarv.

Best,
Ole Aamot
Aamot Software Founder and Developer - aamotsoftware.com
www.gnomeradio.org www.gingerblue.org www.gnomevoice.org
004741732002