[NUUG video] Innkjøp av utstyr.

Jarle Bjørgeengen jarle at bjorgeengen.net
Fri May 23 20:17:00 CEST 2008

På 23. mai. 2008 kl. 19.11 skrev Lars H}kedal:

> Hva koster et disk- eller minnebasert kamera? Man slipper den litt
> kunstige grensen på en time foredrag før tape-bytte.  Det blir kanskje
> litt bakvendt å begynne å ta backup av video man tar opp fremfor å
> beholde tapene som backup, men det er vel det som er Fremtiden?

Fremtiden er vel AVCHD til minnekort (bl.a. ) , men det må veies mot
behovet. Enig i at det er litt dumt med 1splitting av fordrag mhp
etterrbeid, men det er jo litt etterarbeid med å _ta_ backupen også
.... Heller mot at det er bedre å bruke miniDV , og heller skjøte de
filmene som blir på to taper, og at "backup" er klar .

> Hva koster en mygg ala den Herman har? Lyden blir veldig mye bedre og
> man står friere til å plassere kameraet.

Endel dyrere tror jeg . Er ikke batteritiden ganske kort også ? Men
helt klart bedre lyd. Hva gjør vi under spørsmålsrunden etterpå ?

- Jarle