[NUUG video] Bærbare

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed Nov 5 00:15:20 CET 2008

[Runar Ingebrigtsen]
> styret har bestemt at vi skal kjøpe to bærbare til video-bearbeiding.

Tanken er at de skal ha to bruksområder, det ene er til deltagerne på
arbeidsmøtene, det andre er til videogruppens behov.

> Det er min jobb å anskaffe disse. Jeg vurderer denne:
> http://prisguide.hardware.no/product.php?productId=101676&view=specifications

Hva brukte du som utvalgskriterium da du kom fram til denne?  Pris,
ytelse, vekt, volum, batterilevetid, skjermoppløsnin, andre ting?
Aner ikke hvilke av disse som er viktig for videogruppen, men
personlig fokuserer jeg på vekt, volum og batterilevetid til eget bruk
da alle bærbare som selges i dag har mer enn nok ytelse og gjerne mer
ekstrautstyr enn jeg noensinne har savnet (DVD-leser, TV-signal ut,
IR-porter etc. :)

> Er det akseptable spesifikasjoner?
>
> Jeg vet ikke mye om firewire, men denne har 6-pins.

Vet heller ikke hva videogruppen trenger og lite om firewire, så jeg
håper noen i videogruppen kan bidra her.