[NUUG video] Leverte IKT-Norge høringsuttalelse om forskrift til offentlighetsloven?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Fri Oct 24 11:19:20 CEST 2008

Hei.  Jeg ser at IKT-Norge i likhet med NUUG reagerte på den triste
nyheten om at kartdata fra kartverket fortsatt ikke vil bli
tilgjengelig uten bruksbegrensninger.  Jeg snakker om pressemeldingen
på
<URL:http://www.ikt-norge.no/NYHETER/Pressemeldinger-fra-IKT-Norge/--Nekter-a-frigi-kart--og-eiendomsdata/>.
Det gleder meg å se at flere reagerer på dette.  Leverte IKT-Norge en
uttalelse om dette da forskriften var ute på høring i fjor høst?  Jeg
finner nemlig ikke en slik uttalelse i dokumentbunken jeg fikk fra JD
i går, og lurer på om deres uttalelse er forsvunnet.

Vi i NUUG er interessert i å forsøke å få saken på dagsorden, og vi er
allerede involvert i arbeidet med fribrukskartet OpenStreetmap.org.
Kanskje vi kan samarbeide?

CC til kartepostlisten til NUUG, der en når kartinteresserte
NUUG-medlemmer og OpenStreetmap.org-bidragsytere.  Arkivet til listen
finnes på <URL: http://lists.nuug.no/pipermail/kart/ >.

Leder i NUUG