[NUUG video] Erfaringer med videoproduksjon av GoOpen 2009

Jarle Bjørgeengen jarle at bjorgeengen.net
Sat Apr 18 18:26:52 CEST 2009

On Apr 18, 2009, at 5:40 , Keld Jørn Simonsen wrote:

> Det høres ikke så bra ut. Men hva er status?
> Hvor mange videoer er i hus, dvs oppattt?
>
> Hvor mange videoer er ikke i hus? Dvs hvor mange foredrag er det ikke
> noen video av?

Jeg tror vi har video av det meste, men mye er nok direkte til tape,
og dermed uten innmiksing av presentasjoner. Noe mangler lyd fra
speaker anlegg, pga. manglende XLR kabel osv. Morten Kjelkenes. jobber
med overføring fra tape, og har (etterhvert) bedre oversikt over hva
vi har.

Ambisjonene med legge ned mye arbeid i planleggingen var jo at vi
skulle unngå capture fra tape, og post-prosessering utover automatisk
enkoding til ønskede formater.

> Dere ska ikke være så lei ved det. Det er ennå ikke kommet videoer av
> Open Source Days konferansen i København i oktober siste år.

:-)

> IMHO var det pga. dårlig planlægging i København. Jeg har vært
> involvert
> litt på sidelinjen der.
>
> Hvor mange rom skulle dekkes på goopen 2009?

7 rom. (5 som var planlagt med dvswitch miksing)

> Jeg har fulgt med i planleggingen i videogruppa, men jeg syntes det så
> rigelig stort ut. Kanske skulle dere se på et mindre komplisert
> opsett.

Jeg tror det.

> Jeg har jobbet med det her, og har noe som genererer videoer, med god
> produksjonstid, og jeg synes selv at kvaliteten er god nok.
> Og folk benytter videoarkivet flittig. http://video.dkuug.dk
> Jeg forteller gjerne om det hvis det er interesse.

Det høres ut som en god ide. Har du noe dokumentasjon av det på wiki
elns. ?

- Jarle