[NUUG video] Bitrate for H264-koding?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Mar 16 17:16:11 CET 2009

Med god hjelp fra Stian på IRC, fikk jeg oppdatert process-dv til å
være i stand til å komprimere H264-filer igjen.  Det var noen
kommandolinjeargumenter som manglet.  Et av dem var bitrate, og der
anbefalte Stian å bruke 2400.  Det ga en 1.1 GB stor fil for
Compiz-foredraget.  Jeg har siden dette sett en intro i bruk av
Cinelera fra the_source, og der anbefalte han å bruke bitrate 512.
Jeg har laget to utgaver med de ulike bitratene, og er usikker på
hvilke av dem vi bør bruke.  Noen som har innspill?

De to utgavene finner dere på

  http://www.nuug.no/pub/video/published/20090210-compiz_x264-bitrate512.avi
  http://www.nuug.no/pub/video/published/20090210-compiz_x264-bitrate2400.avi