[NUUG video] SDI-kort for testing?

Erik Vold erikvol at gmail.com
Tue Jan 5 08:15:10 CET 2010

Godt nytt år folkens!

Skal sjekke om jeg finner et kort på NRK-lageret i dag. Tipper det går bra,
hvor skal jeg sende den? :)

Alternativt har jeg allerede en HDMI til SDI overgang vi kan bruke. Funker
det like bra å implementere det via et HDMI-skjermkort?

Tore fikk jo en glimrende idé om å lage en laptop playout. Det geniale med
det er at vi ikke får problemer med plassere den på Riks TV sine lokaler i
Nittedal og ettersom den har et batteri har den også en UPS (Strømsikring)
:)

Han fant også en 2U server som vi kan dytte et slikt skjermkort inn i, om
det er det vi får tilatelse til.,, Uansett mener jeg en løsning med et
standard skjermkort (som i fremtiden kan rendre grafikk med Open GL etc) er
en mer spennende løsning også med tanke på at playouten kan brukes til
storskjermsvisning, samt at det er en MEEEGET billig hardwareløsning. De få
som har behov for å ha en SDI utgang, kan uansett bare kjøpe en overgang
(egentlig en signalkonverter)..

Opp til dere. Sjekker uansett ut hva jeg finner, så kan dere evt leke med
begge løsningene...

TAKK for innsatsen så langt, og gleder meg til et utviklende år!

-E