[NUUG video] Forslag til utlånsreglement: kommentarer ønskes og mottas med takk

Keld Jørn Simonsen keld at keldix.com
Sat Oct 2 20:22:32 CEST 2010

On Sat, Oct 02, 2010 at 08:04:43PM +0200, Morten Kjelkenes wrote:
> Heisann
>
> Petter, Hans-Petter og meg selv hadde en liten "brainstorm" og diskusjon på IRC i kveld.
>
> Det ønskes innspill, kommentarer eller andre forslag.  i kort: hiv dere på!   kommenter og vær uenig enig eller splitt noen hår.
>
> :-)
>
> Her er resultatet av den sesjonen.
>
> Krav til utlån av video-utstyr:
>
>     * Utlånt utstyr skal erstattes ved tap (enten mistet, ødelagt eller stjålet)

jeg er med i to andre video-grupper, hvor det har vært tap.
De respektive foreningene dækket tapene. Og vi har frivillige som
arbeider gratis - det er noe som tilsier at foreningen i en del
tilfeller bør dække tap. Det er mange timer det dreier seg om.

jeg synes vi bør åpne opp for at foreningen dækker tap, f. eks.:

* Utlånt utstyr skal som utgangspunkt erstattes ved tap (enten mistet, ødelagt eller stjålet)

Hmm, det står ikke, hvem som skal erstatte det, er det foreningen eller
den som har lånt det? det står bare at utstyret skal erstattes...

Hilsen
keld