[NUUG video] Forslag til utlånsreglement: kommentarer ønskes og mottas med takk

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sat Oct 2 20:53:34 CEST 2010

[Keld Jørn Simonsen]
> jeg er med i to andre video-grupper, hvor det har vært tap.  De
> respektive foreningene dækket tapene. Og vi har frivillige som
> arbeider gratis - det er noe som tilsier at foreningen i en del
> tilfeller bør dække tap. Det er mange timer det dreier seg om.

Usikker på om jeg forstår deg riktig her.  Sier du at medlemmer i
videogruppene hadde lånt foreningens utstyr til eget bruk (dvs. ikke i
regi av foreningen), utstyret gikk tapt og foreningene erstattet
tapene?

I så fall synes jeg det var usedvanlig raust av foreningen.

Vi snakker om jo ikke om arrangementer i NUUG-regi, men andre
arrangementer som gruppemedlemmer vil håndtere på egen hånd.

> Hmm, det står ikke, hvem som skal erstatte det, er det foreningen
> eller den som har lånt det? det står bare at utstyret skal
> erstattes...

Når en låner utstyr overtar en ansvar for utstyret, og det er den som
har lånt utstyret som erstatter det som er tapt.