[NUUG video] Onsdag 2. mai - Presentasjon av frikanalen, og video-workshop

Hans-Petter Fjeld atluxity at 1kb.no
Mon Apr 30 00:06:23 CEST 2012

Hei hackere og NUUGs videogruppe!

For de som ikke var klar over det, så er jeg med i kjernen av hackerspacet
Hackeriet og jeg er leder for NUUG sin videogruppe.

Jeg har gleden av å annonsere at onsdag 2. mai blir en ekstra video-sentrisk
dag. Tore Sindig Bekkedal, utvikler på Frikanalen og laboratorieassistent i
NRK, kommer til Hackeriets onsdagsmøte for å presentere Frikanalen. En kjapp
intro til hvordan en TV-kanal fungerer, og hva slags software de baserer seg
på for å fungere.

Frikanalen trenger vår hjelp. De har kjempeflinke tekniske mennesker, og folk
som kan mye om å lage TV, men de rekker ikke over alt som trengs å gjøres. De
trenger også innhold, og da gjerne innhold som ikke er religiøs propaganda.
(Det siste der er forøvrig utelukkende min påstand.) Jeg tror dette er en
allianse som alle kan komme godt ut av.

NUUG sin videogruppe kommer til å ha sin streaming-rig der, og kommer til å
arbeide med diverse forefallende arbeid på denne.

Har du et ønske om å hjelpe NUUG med å ta opp relevante tekniske foredrag? Har
du lyst til å få en gratis fot innenfor TV produksjon? Har du en egen forening
eller interesse som du har lyst til å spre ved hjelp av video?

Dette er møtet å komme på!

Alle andre er såklart også velkomne til normalt hackerspace-aktivitet.

Vi har Club Mate!

For de som ikke har vært der før, http://g.co/maps/mrjvr - Det er litt inn
gangen, kan være forvirrende å finne frem, men spør folk etter "Humla", det er
navnet på rommet. Evnt noter mitt nr 95728209 så skal vi finne ut av det. :)

For mer informasjon om Hackeriet, følg oss på http://www.meetup.com/hackeriet/
irc://irc.freenode.net/oslohackerspace - http://www.twitter.com/hackeriet
eller https://www.facebook.com/groups/hackeriet/ .

For mer informasjon om NUUGs videogruppe: http://wiki.nuug.no/grupper/video/ og