[NUUG video] Feil med dvswitch på ny laptop

Hans-Petter Fjeld atluxity at 1kb.no
Tue Feb 11 19:26:06 CET 2014

Hei folkens,

lurte på om noen av dere hadde kompetansen til å forstå dere
på en feilmelding jeg får på vår nye laptop. Laptoppen kjører
ny Ubuntu, det meste skal være oppdatert.

Når jeg starter opp dvswitch er alt fint, men feilmeldingene
kommer idet jeg kobler til kamerakilden. Thumbnail vises som
normalt, men hovedbildet forblir svart.

I terminalen spyr den følgende:
ERROR: No Xv adaptor for this display supports I420 format
[dvvideo @ 0x973c00 get_buffer() failed

Jeg forsøkte å installere ffmpeg, gstreamer og vlc i håp om at
kanskje det var noen dependencies som gikk på tvers av de og
ville løse problemet. Jeg forsøkte å kikke på koden til
dvswitch, men forstod den ikke godt nok.

http://pastebin.com/s29eEngG - liste over installerte pakker

Noe annen info som kan være nyttig?

-- Hans-Petter