[NUUG kart] CIA_Coast_and_Lake_Import ?

Michael Eric Menk mikemenk at yahoo.no
Fri Sep 14 15:32:34 CEST 2007

Magne Mæhre wrote:
> Hei.
> Jeg ser det er i gang en kystlinjeimport fra CIA World DataBank II.
> Så langt har den bare laget konflikt med noen få objekter jeg har lagt inn manuelt (et par innsjøer
> og noe kystlinje på grensen mellom Nord-Trøndelag og Nordland.
>
> Det jeg lurer på er hva som blir importert i denne jobben?  Jeg ser helst at det ikke importeres så
> mye ren kystlinje i Trøndelag, da vi har brukt ganske mye tid på å fikse ting manuelt her..
> (Nordland og nordover ville vært veldig flott å få, dog)

Hvis du setter en _ før coastline, så finner jeg de lange segmentene
som koliderer med andre kystlinjer, så fikser jeg dem (deler dem opp, og
sletter nodene.... der det er kystlinje.). med natural=_coastline vil
den ikke rendre... Men jeg finner den kjapt...

De holder på å importere HELE usa inn i OSM, så databasen er VELDIG
treg, i tillegg som det er lang kø på rendringa. Noe som jeg ikke hadde
tatt med i berekningen. Det gikk litt serene enn antatt... :-(

--
Mike.