[NUUG kart] Import av overnattings-steder, aktiviteter og el-foretninger (Was: 80 000 stedsnavn i Norge)

Michael Eric Menk mikemenk at yahoo.no
Tue Sep 18 07:10:16 CEST 2007

Petter Reinholdtsen wrote:
> [Michael Eric Menk]

> Hvorfor ikke?  Hvis den importeres så kan vi ta redigering og
> korrigering via OSMs verktøy.
>

> Jeg antar det du forsøker å formidle er at listen inneholder feil.
> Har du noen ide til hvordan disse feilene bør håndteres?

Jeg har lastet alle dataene inn i en DB, setter oppe Web interface, for
å editere på dataene, skrive inn navnene som er korrekte, osv.

Har enda ikke funnet ut hva alle kodene er, det er 129 forskjellige
typer av koordinater. Disse må/bør identifiseres hva er før vi importere
dem.

f.eks. er LK = lake, LKX = large lake. PPL tror jeg er Populated PLace.
--
Mike