[NUUG kart] 80 000 stedsnavn i Norge

Bernt M. Johnsen berntm at gmail.com
Wed Sep 19 10:51:19 CEST 2007

Jeg ser at "lisensen" på disse dataene er "kun til OpenSource eller
privat formål, ta kontakt før filene benyttes komesielt!". Det er jo
litt vagt, men openstreetmap bruker en cc-by-sa-lisens på kartdata, og
den er ikke til hinder for ikke-privat eller komersiell utnyttelse så
lenge cc-by-sa-lisens-vilkårene ikke brytes.

Jeg tror en skal være forsiktig med bulk import av slike data uten at
rettighetene er grundig sjekket og dataene relisensiert slik at de kan
gå inn i openstreetmap.

Bernt

Bernt Marius Johnsen
"Nå er det mer enn nok!"