[NUUG kart] Veier som ikke brøytes for snø

Vidar Gundersen vibrog+no.nuug.kart at gmail.com
Mon Sep 8 17:47:33 CEST 2008

2008/9/8 Gustav Foseid:

> Godt spørsmål, men det har vært noe snakk om seasonal=?. Kanskje kan
> seasonal=yes, gjøre nytten inntil videre.

ja. jeg fant noe i om det wikien, samt seasonal:winter=no

> For min del har jeg oppdaget at vi i Norge gjerne deler boligområder mellom
> "bebyggelse" og "bybegyggelse", ofte markert med gult og guloransje på
> norske kart, samt at motorveger gjerne markeres likt med andre
> firefeltsveger.

ja, og til markakart ønsker jeg bare å generalisere og "gråe" ut
industri, handlestrøk, bebyggelse, osv. veikvaliteter er heller ikke viktig.

har du sett etter en måte å spesifisere forskjell på bebyggelse?

> Hva med skiforeningen sine kart over oslomarka?

kikket litt på det og oppdaget at de skiller mellom upreparert,
scooterkjørt og maskinpreparerte løyper, samt at jeg ser at
fristilmulighet, dobbeltspor, enkeltspor, klassisk er relevant
å skille mellom? finnes merking for slik? piste:type=nordic
holder ikke.

--
Vidar Bronken Gundersen
 http://openstreetmap.org/user/vibrog/