[NUUG kart] Hvordan bør overvåkningskamera registreres i OSM (Was: Hvordan henter jeg ut noder med bestemte tagger fra OSM?)

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Sun Feb 22 19:40:11 CET 2009

2009/2/20 Petter Reinholdtsen <pere at hungry.com>

> Har noen flere spørsmål.  Hvordan bør metainfo om
> overvåkningskameraene registreres?  De aktuelle verdiene er antagelig
>
>  - eier

operator?

 - registreringsinfo hos datatilsymet eller lokalt personvernombud

ref?

> - retning

Jeg har ikke lett i historikken til forslaget om man_made=surveillance, men
jeg mener konklusjonen var at den beste måten å representere det på var med
et polygon for dekningsområde. Det igjen hadde en del problemer, bl.a. at
krever antagelser om kameraet, vil avhenge av lysforhold (og dermed tid på
døgnet) og mye linjer som ville være forvirrende i editorer. Konklusjonen
ble, fortsatt dersom jeg husker rett, å begrense seg til en node for
kamerat.

Antageligvis er du best tjent med å ha en del av denne informasjonen i en
annen kilde.

>   - type (bevegelig, fast, etc)

Ingen gode forslag, men dersom du skal vedlkeholde data utenfor OSM også, så
står du jo en del friere.

 - Gustav