[NUUG kart] Multipolygon

Bjørn Kvisli bjorn.kvisli at gmail.com
Sun Jun 7 18:21:46 CEST 2009

På Søndag 7. juni 2009 , 16.53.21 skrev Einar Ryeng:

> Ok, jeg har lastet inn området i JOSM og gått gjennom det ordentlig nå.
> Det var flere ulike feil der, så det er vanskelig å si nøyaktig hvilke
> av feilene som har påvirket rendringen fordi halvparten av dem var av en
> slik art at det er tungt å forutsi resultatet. Det jeg har rettet opp nå
> er:
>
>  * Det var et multipolygon med to "outer"-områder (Relasjon 147998). Det
>    er mulig dette er tillatt, men det var ingen grunn til å ha det her.
>    Jeg har splittet det i to.
>
>  * Det ene outer-"området" i denne relasjonen var ikke et område, fordi
> [...]

OK, her har jeg visst slurvet mye med stavefeil og greier.  Jeg får også være
nøyere med å se at områdene er lukket. I Potlatch kan det antageligvis se
lukket ut selvom det finnes en åpning.

Jeg har ogfså selv sett tilfeller av to polygoner oppå hverandre. Det skjedde
ved ofline redigering med Potlatch. Ved lagring meldte Potlatch at
forbindelesen til serveren var brutt og at alt ikke var lastet opp. I den
sammenhengen må det ha blitt noe kluss.

Takk,
Bjørn