[NUUG kart] Bruken av is_in

Hans F. Nordhaug Hans.F.Nordhaug at hiMolde.no
Sat Nov 14 19:11:47 CET 2009

Hei!

Jeg lurer litt på om vi har blitt enig om bruken av is_in. Jeg har
lest http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:is_in
Deretter brukte jeg http://www.itoworld.com/product/osm og spesielt
http://stat.latlon.org/no/latest/tags-i.html for å sjekke
hva vi har brukt i Norge (og hvor). is_in brukes veldig forskjellig
... For det første bruker vi komma, mens den engelske Wiki-en bruker
semikolon. For det andre skriver noen "Kommunenavn, Fylkesnavn,
Norway" mens andre skriver "Kommunenavn kommune, Fylkesnavn
fylkeskommune, Norway". Noen skriver Norge istedenfor Norway. For det
tredje lurer jeg på vi skal bruke is_in på alle veier, eller bare
hovedveier ...

Eller kanskje vi bare skal la dette ligge.

Fortsatt god helg.

Mvh Hans

PS! Hm, jeg kom akkurat på at dere kanskje har diskutert dette -
glemte å søke i listearkivet.