[NUUG kart] Problemer med oppdelt gate

Espen Talberg espental at gmail.com
Wed Oct 28 07:26:02 CET 2009

Bjarte Kvamme wrote:
> Jeg har et problem med en gate i Tromsø, nærmere bestemt på Tomasjord.
> Problemet vises ganske klart hvis du prøver å komme deg fra hvor som helst
> til Bringebærveien. OSM/ORS vil ikke kjøre om Tomasjordveien, men velger å
> route deg til Bringebærveien via Evjenveien og deretter over en stakkars
> persons hage.

http://www.openstreetmap.org/?lat=69.66135&lon=19.01562&zoom=15&layers=B000FTF

Etter å ha tatt en rask titt så kan jeg ikke finne noe jeg finner som
åpenbart. Jeg kjenner ikke ORS så godt, men mistenker at ORS ikke ønsker
å kjøre om Tomasjordveien pga de veistumpene som er merket med en av
access-taggene som jeg fant.

access=destination (way_38891449)
motor_vehicle=destination (way_41667598)

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Map_Features#Restrictions

Håper du finner ut av det :-)

Mvh
Espen Talberg (Moss)