[NUUG kart] Problemer med oppdelt gate

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Wed Oct 28 09:20:16 CET 2009

http://www.openstreetmap.org/?lat=69.66135&lon=19.01562&zoom=15&layers=B000FTF

> Etter å ha tatt en rask titt så kan jeg ikke finne noe jeg finner som
> åpenbart. Jeg kjenner ikke ORS så godt, men mistenker at ORS ikke ønsker

> å kjøre om Tomasjordveien pga de veistumpene som er merket med en av
> access-taggene som jeg fant.
>
> access=destination (way_38891449)
> motor_vehicle=destination (way_41667598)

følge:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Map_Features#Restrictions
>

> Håper du finner ut av det :-)

Hei

Skal ta en titt på det. Siden jeg driver med GPS-kart og routing har jeg
vært borti en del ting som forårsaker problemer.  Generelt så er det to
ting som går igjen. Feil tagging som f.eks. setter begrensninger for
kjøring.  Og så er det veier som ikke henger fysisk sammen, men bare
ligger intil hverandre eller overlapper. Og det kan være vanskelig å se.