[NUUG kart] Merking av stier

Edward Welbourne eddy at opera.com
Fri Oct 30 12:45:53 CET 2009

> Jeg er likevel litt i tvil pga "sac_scale" - ref
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:sac_scale
> Sitat: "Applies to highway=path AND highway=footway".

Kansje det bør også gjelde highway=trail ...

> Hvordan kan en "footway" være for "hiking"?

Når man går igjennom en landsby, midt i en hiking tur ?  Jeg har
besøkte noen *byer* i midtøsten (og landsby der og i italia) hvor
"exposed sites may be secured with ropes or chains, possible need to
use hands for balance" vær optimistisk og "Partly exposed sites with
fall hazard" (sac_scale=demanding_mountain_hiking) beskriver riktig
nok gangveier !

> Ja, ja, dette må vel eventuelt taes opp på den engelske lista.

Er det nok at morspråket mitt er engelsk ?
Unskyld meg hvis det er noe feil med norsk mitt !

	Eddy.