[NUUG kart] INFO: Ny tag: place=isolated_dwelling

Kai Stian Olstad kart at olstad.com
Thu May 20 09:38:39 CEST 2010

On Thursday 20. May 2010 08.53.14 Cato Heskestad wrote:

> Interessant. Er dette en nasjonal bestemmelse, og når skal den
> innføres?

Det kom en ny lov som tredde i kraft fra 1/1-2010 som heter Matrikkelloven.
Matrikkelen skal erstatte dagens GAB og DEK, mer om matrikkelen finner man her:
http://www.statkart.no/nor/Matrikkel/Veiledning_matrikkelen_og_matrikkellov/

> Kanskje en gradvis prosess? Du snakker som den alt er
> faktum. De jeg kjenner ute på landet har ikke husnummer, de har kun
> gards-/bruksnavn i postadressen sin.

Det er den enkelte kommune som er ansvarlig for dette så da kommer det ann på
prioriteten saken får.
Men fristen for at alt skal være iorden og overgangsordningen slutter er
31/12-2012. Men det er en åpning for 2 års forlengele på overgangsordningen.
Mer om det finner man i kapittel 15 her:
http://www.regjeringen.no/upload/MD/Vedlegg/Rundskriv/T_5_09_Vedlegg.pdf

--
Kai Stian Olstad