[NUUG kart] Foto frå luftskip

Gnonthgol gnonthgol at gmail.com
Wed May 26 21:24:08 CEST 2010

Den 26. mai. 2010 kl. 17.07 skrev Karl Ove Hufthammer:

> Alderen er ikkje noko stort problem. Og det hadde vore supert om ein fekk
> tilgang til rådataa, sjølv om dei sikkert treng mykje behandling for å kunna
> brukast i OSM.

I Bergen har me fått bybanen som har endra mykje av vegane langs traseen. Dette begrenser jo nytten av datasettet.
OSM er foresten einaste kartet som viser bybanen. Men dette kjem sikkert til å endre seg snart. Forje veke såg eg nokon langs traseen med litt bedre GPS motakar en ein vanleg turgåar/hobbykartograf ...

> Det står for øvrig litt relevant på side 26 og 27 i rapporten «Fakta først:
> Viderebruk av datakilder i offentlig sektor: potensial og hindringer»:
>
> http://voxpublica.no/wp-content/uploads/2010/01/fakta_foerst_rapport.pdf
>
> Veit ikkje heilt korleis ein skal tolka det som står der; dei gjev litt blanda
> signal. Det står for eksempel:
>
>  Noe av etatens grunntanke er at alle datasettene de produserer skal gjøres
>  tilgjengelige for gjenbruk.
>
> Men andre plassar skriv dei for eksempel om krav til bruk av datamateriale.

> [...]

Når det offentlige seier gjennbruk meiner dei innanfor det offentlige. Slik har dei eit kjempebra system for åpenhet og distrubusjon gjennom Norge Digitalt. Problemet er at dei ser på allmenheten som fiender i kampen for informasjon. Eg ser ikkje kva dei taper på å la befolkinga sjå karta gratis men ikkje å kunne bruke det.

Lagar me eigne ortfoto kan få enkelte til å sjå på prosjektet litt anderledes. Istedenfor ein liten gjeng nerder som prøver ei umulig oppgave kan me bli sett på som ein stor gjeng nerder med mykje resursar. Det er også ein mulighet for at kartverket vil ha bildene våre (evt. i bytte mot nokre datasett).

Gnonthgol