[NUUG kart] Vei med heltrukket midtlinje

Åsmund Grammeltvedt asmundg at big-oil.org
Thu May 27 13:06:30 CEST 2010

Jeg har prøvd å finne ut om det er noe konsensus rundt tagging av veier med
midtlinjer som ikke er lov å krysse, men uten noen fysisk hindring (ala.
http://www.vareveger.no/multimedia/archive/00084/Hovinmoen-
BondalVV08_84859d.jpg). Det virker som alternativene er
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Divided_road, som ikke er
ferdigbehandlet og å dele opp veien i to separate ways.

Grunnen til at jeg begynte å se på dette, var at jeg la merke til at routing-
motorer hadde en morsom tendens til å legge inn usvinger på sånne veier, noe
som umulig kan være lovlig.

Har folket her noen best practices på hvordan sånne veier tagges?

--
Åsmund Grammeltvedt