[NUUG kart] Vei med heltrukket midtlinje

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Thu May 27 14:04:00 CEST 2010

2010/5/27 Åsmund Grammeltvedt <asmundg at big-oil.org>

> Grunnen til at jeg begynte å se på dette, var at jeg la merke til at
> routing-
> motorer hadde en morsom tendens til å legge inn usvinger på sånne veier,
> noe
> som umulig kan være lovlig.

Ganske ofte kombineres sperrelinje med mulighet for avkjøringer. Disse
markeres enten med kort stiplet linje (over 3 meter) eller opphold i
sperrelinja (under 3 meter). Se figur 4.9 på side 34 i Statens vegvesens
håndbok om vegoppmerking: http://www.vegvesen.no/binary?id=34129

Jeg foreslår å bruke turn restrictions
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relation:restriction
Riktignok er disse vanskelige å jobbe med, men det er det beste vi har.

 - Gustav