[NUUG kart] Vei med heltrukket midtlinje

Åsmund Grammeltvedt asmundg at big-oil.org
Thu May 27 15:32:00 CEST 2010

On Thursday 27 May 2010 14:04:00 Gustav Foseid wrote:
> Jeg foreslår å bruke turn restrictions
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relation:restriction
> Riktignok er disse vanskelige å jobbe med, men det er det beste vi har.

Det var det jeg tenkte i utgangspunktet, men så begynte jeg å lure på om turn
restrictions bare ga mening hvis man hadde mer enn én way.

Hva skal f.eks. via-noden være? Må man for en way E-E'-E'' dele denne opp i to
separate ways, E-E' og E'-E'' og for hver av dem legge in to
restriction=no_u_turn med from=EE', to=EE', via=E og from=EE', to=EE', via=E'?

Eller er det meningen at man ikke skal kunne u-svinge på noen av nodene, så
lenge det finnes en no_u_turn-restriction som har hele wayen som to og from,
uavhengig av hva via-noden er?

Hvis det finnes noen eksempler på dette gjort "rett", hadde det vært veldig
nyttig.

--
Åsmund Grammeltvedt