[NUUG kart] Åpenbart kopiert informasjon

Frode Roxrud Gill frodegill at gmail.com
Wed Nov 10 16:59:00 CET 2010

(Beklager periode med inaktivitet)

2010/11/3 Petter Reinholdtsen <pere at hungry.com>:

> Da er det kanskje best å aktivisere Data Working Group
> (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Data_working_group) når det viser
> seg så vanskelig å oppnå kontakt med brukeren og få en dialog om
> dette.

Har nå sendt ny melding via OpenStreetmap. Får se om jeg får svar denne gangen.

Har bedt eksplisitt om akkurat dette.

> Merkelig at kjøring skulle sende en inn i veier som ikke lenger
> eksiterer.

Problemet er jo at veiene i Koleknibvegen sitt tilfelle aldri har
eksistert slik de var lagt inn. Det var skog der inntil byggefeltet
ble påbegynt for 8-10 år siden.
Google Maps og finn.no ser ut til å ha fått oppdatert informasjon
siden jeg sende den første meldingen i denne tråden, mens tlf.no
fortsatt har gamle data. Satelittbildet (fly-?) til Google må være
veldig nytt, Mjåvann industriområde, like nord for Koleknibvegen,
utvides kraftig as we speak, og Google Maps har allerede fått lagt inn
flere av veiene (trodde jeg skulle gi OpenStreetMap et stort forsprang
ved å humpe innover dårlige byggeplassveier da jeg var nede for et par
uker siden  :-)

--
Frode Roxrud Gill