[NUUG kart] Tagging av bygninger i OSM

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Fri Feb 18 16:02:28 CET 2011

Vidar Gundersen wrote on 18.02.2011 15:45:55:

> I forbindelse med implementering av Kartverkets skjermkartografi i
> Mapnik, var det aktuelt å studere tagging av bygninger, siden denne
> skiller mellom bolighus og kommersielle bygg ved å tegne disse hhv
> brune og blå. Etterhvert som mange hus tegnes inn etter Bing foto blir
> det mer aktuelt å filtrere bygg også. Feks er store bygg fine
> landemerker, mens visning av bolighus kan oppleves som støyete.
> Tegnereglene i beta-lagene på openstreetmap.no tegner nå inn alle
> bygninger fra zoom=13, men kan jeg tenke meg å vise bolighus først ved
> zoom=15.

> [...]

Jeg må si jeg liker denne best. Enkelt og greit å forstå og holde oversikt
over.

Vet vi noe om hva som brukes mest ellers ute i verden?

Jeg har også implementert Kartverkets skjermkartografi på GPSkartene jeg
lager på frikart.no og synes derfor at det er flott om vi kan få med denne
informasjonen på taggingen.