[NUUG kart] NUUG Foundation støtter sak om kommunegrensene

Øyvind Hanssen ohanssen at acm.org
Mon Feb 28 15:30:31 CET 2011

Jeg støtter naturligvis også dette arbeidet, og har stor sans for OSM
prosjektet, men ser ikke helt hvordan vi skal kunne komme helt utenom
Statens Kartverk. Dette er en tjeneste som i stor grad brukes utenfor
byer og tettsteder, også i fjellet (selv om mye også skjer i Tromsø
byområde).

Men tro meg, jeg ønsker å få med OSM kartmateriale og OSM
kunne også være en platform for å samle inn og presentere data som
kartverket ikke nødvendigvis har i dag. Det er på en lang liste over ønsket
funksjonalitet og det er et spørsmål om ressurser om og når det kan bli
realisert. Jeg kunne f.eks. tenke meg å sette opp en rendringstjeneste
som støtter UTM projeksjon. Har prøvd meg litt fram uten å lykkes helt.

mvh
Øyvind